مسابقات جهانی دانش مغز

مسابقات دانش مغز (Brain Bee) از گذشته تا امروز

توسط

مسابقات دانش مغز فرصتی است تا دانش آموزان با مفاهیم علوم اعصاب آشنا شده و انگیزه‌ی تحقیق بیشتر برای شناخت بهتر مغز در آنها به وجود آید.

مسابقات دانش مغز

علوم اعصاب (neuroscience) سعی دارد تا مرزهای نبوغ و استعداد آدمی را گسترش دهد و با مطالعه‌ی مکانیزم‌های عملکرد مغز، ریشه‌ی رفتارهای انسان و عوامل به وجود آورنده‌ی بیماری‌های مختلف، پنجره‌ی جدیدی را بر روی درک ما از خود گشوده است.

از زمانی که اولین شبکه‌های عصبی (neural network) در تکنولوژی‌های پیشرفته به کار گرفته شد و رابط‌های مغز-کامپیوتر (brain-computer interface) به بازار معرفی شدند، علوم اعصاب در مرکز توجه قرار گرفت و علاقه‌ی بسیاری را به خود جلب کرد. هدف مسابقات دانش مغز علاقه‌مند کردن دانش آموزان به مطالعات علوم اعصاب و آشنا کردن آنها با مفاهیم مختلف می‌باشد تا در نهایت بتواند نسل جدیدی از دانشمندان و پزشکان را تربیت و تحویل جهان دهد.

در حال حاضر هر ساله از ۵۳ کشور در مسابقات جهانی دانش مغز (brain bee competition) شرکت می‌کنند که این رقم در حال افزایش است و رشد صعودی دارد. هر سال حدود ۵۰ هزار دانش آموز از سرتاسر جهان در این مسابقات شرکت کرده و بیش از ۶۰۰ متخصص علوم اعصاب کار برگزاری، داوری و هدایت دانش آموزان را بر عهده می‌گیرند.

مسابقات دانش مغز (brain bee competition) که برای رنج سنی ۱۴ الی ۱۸ سال می‌باشد، در سه مرحله برگزار می‌شود: مسابقات محلی، مسابقات کشوری و مسابقات بین المللی. نفر اول مسابقات کشوری شانس حضور در مسابقات بین المللی را بدست آورده و به عنوان نماینده‌ی کشور خود به این مسابقات اعزام می‌شود. مسابقات دانش مغز هر ساله همزمان با کنفرانس بین المللی علوم اعصاب برگزار می‌شود و در هر سال کشور مختلفی میزبانی این مسابقات را بر عهده می‌گیرد.

فرمت و شکل کلی مسابقات دانش مغز ، هر ساله تا حدودی متغییر است ولی به طور کلی این مسابقات در بخش‌ها و موضوعات زیر برگزار می‌شود:

  • پرسیدن سوال از دانش آموزان در مورد علوم اعصاب توسط داوران: گروه داوری از دانش آموزان سوال پرسیده و ممکن است بعضی از سوالات همراه با نمایش عکس باشد. دانش آموزان بین ۳۰ الی ۶۰ ثانیه زمان دارند تا جواب خود را بر روی کاغذ بنویسند.
  • نوروآناتومی عملی (practical neuroanatomy): در این قسمت دانش آموزان باید به بررسی و معاینه ی قسمت های مختلفی از بافت مغز پرداخته و اسامی قسمت های مختلف و یا عملکرد آنها را تشخیص دهد.دانش آموزان در هر قسمت از این مرحله ی رقابت ۹۰ ثانیه زمان دارند تا جواب سوالات خواسته شده را بدهند.
  • عصب-بافت شناسی (Neurohistology identification): در این مرحله مغز انسان و بافت های عصبی زیر میکروسکوپ به مدت ۴۵ ثانیه نمایش داده می شود. دانش آموزان باید اسامی قسمت های نمایش داده شده و یا عملکرد آنها را تشخیص دهند.
  • تشخیص بیماری بر اساس معاینات و ویدئو های پزشکی: در این مرحله یک ویدئو از بیمار به همراه اطلاعات پزشکی اش نمایش داده می شود و دانش آموزان باید به تشخیص بیماری بپردازند. شرکت کنندگان میتوانند درخواست آزمایش بیشتر دهند و یا درخواست عکس پزشکی کنند.
  • آزمون نوشتاری: در این قسمت دانش آموزان باید به ۳۰ سوال چند گزینه ای و یا پاسخ کوتاه جواب دهند. زمان این قسمت ۳۰ دقیقه می باشد و در بعضی از سوالات نیاز است تا تجزیه و تحلیلی بر روی اطلاعات و عکس های سوالات صورت گیرد.
دانش آموزان در حال رقابت در مسابقات دانش مغز
مسابقات دانش مغز در سه مرحله برگزار می شود: مسابقات محلی، مسابقات کشوری و مسابقات بین المللی. نفر اول مسابقات کشوری شانس حضور در مسابقات بین المللی را بدست می آورد

قوانین مسابقات دانش مغز (Brain Bee)

  • در این مسابقات انتظار میرود تا دانش آموزان از تقلب خودداری کرده و به درستی عمل کنند. هیچ گونه اغماضی در برابر تقلب صورت نخواهد گرفت. شرکت کنندگان مجاز به استفاده از هیچ گونه وسلیه ی ضبطی نخواهند بود. تمام عکس ها و ویدئوهای مربوط به مسابقه بعدا به صورت آنلاین منتشر خواهد شد.
  • قبل از مسابقه، قوانین هر قسمت از مسابقه به صورت مفصل و به روز شده به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید. قبل از شروع هر مرحله از مسابقه ی دانش مغز، داوران قوانین را دوباره به صورت خلاصه وار به شرکت کنندگان یادآوری خواهند کرد. در مرحله ی پرسش شفاهی از دانش آموزان، ممکن است برای سوالات مختلف زمان متفاوتی در نظر گرفته شود که به صورت شفاف به دانش آموزان اطلاع خواهند داد. جواب ها یا درست هستند و یا نادرست. به جواب های تکمیل نشده نمره ای تعلق نخواهد گرفت.
  • تاثیر هر مرحله از مسابقه در نمره ی کل به صورت زیر خواهد بود:
  1. پرسش شفاهی : ۲۵ درصد
  2. آزمون نوشتاری : ۲۵ درصد
  3. تشخیص بیماری : ۲۰ درصد
  4. نوروآناتومی : ۲۵ درصد
  5. عصب-بافت شناسی: ۵ درصد
  • شرکت کنندگان باید نوشت افزارهای خود مانند مداد، پاک کن، خودکار و تراش را به همراه داشته باشند. همراه داشتن موبایل، ماشین حساب، ساعت های هوشمند و دیگر لوازم الکترونیکی به مسابقات مجاز نیست.

جوایز مسابقات دانش مغز (Brain Bee)

نفر اول: ۳ هزار دلار جایزه نقدی، دوره ی تابستانه ی کارآموزی تحت نظر جامعه ی علوم اعصاب، نشان مسابقات بین المللی دانش مغز (Brain Bee)

نفر دوم: ۲ هزار دلار جایزه نقدی

نفر سوم: ۱ هزار دلار جایزه نقدی

به تمام فینالیست های این مسابقات مدال و گواهی شرکت در این مسابقات اهدا خواهد شد.

تاریخچه ی مسابقات دانش مغز (Brain Bee)

مسابقات دانش آموزی دانش مغز در سال ۱۹۹۸ توسط دکتر نوربرت مایسلینسکی (Norbert Myslinski)  در دانشگاه مریلند تاسیس شد. هدف از این مسابقات تشویق و آشنا کردن دانش آموزان با علوم اعصاب و ایجاد انگیزه در آنها برای مطالعه ی هرچه بیشتر در این حوزه و پرورش نسل جدید از محققان و پزشکان می باشد تا بتوانند در آینده روش های درمانی جدیدی برای بیماری های مغز و اعصاب بیابند.

دکتر نوربرت مایسلینسکی در این مورد میگوید :

 هدف از مسابقات دانش آموزی دانش مغز، انگیزه بخشیدن به مردان و زنان جوان برای یادگیری در مورد مغز انسان و الهام بخشیدن به آنها برای وارد شدن به مسیر تحقیق و علوم اعصاب بالینی است. جهان به محققان و پزشکان نسل جدید نیاز دارد تا برای بیش از ۱۰۰۰ بیماری نورولوژیکی و فیزیولوژیکی درمان بیابد و آنها را مداوا کند.

کشورهای میزبان مسابقات دانش مغز

  • سال ۲۰۰۹: کانادا، شهر تورنتو _ توسط انجمن روانشناسی آمریکا (The American Psychological Association)
  • سال ۲۰۱۰: آمریکا، سن دیگو _ توسط انجمن روانشناسی آمریکا (The American Psychological Association)
  • سال۲۰۱۱: ایتالیا، فلورانس _ توسط سازمان بین المللی تحقیقات مغز (The International Brain Research Organization)
  • سال۲۰۱۲: آفریقای جنوبی، کپ تاون _ توسط کنگره جهانی روانشناسی (The World Congress of Psychology)
  • سال۲۰۱۳: اتریش، وین _ توسط کنگره جهانی نورولوژی (World Congress of Neurology)
  • سال ۲۰۱۴: آمریکا، واشنگتن _ توسط انجمن روانشناسی آمریکا (The American Psychological Association)
  • سال ۲۰۱۵: استرالیا، کِرنز _ توسط توسط جامعه جهانی برای نورو-شیمی (International society for neurochemistry)، جامعه آسیا-اقیانوسیه برای نورو-شیمی (Asian pacific society for neurochemistry) جامعه نورساینس استرالیا (Australasian Neuroscience society )
  • سال۲۰۱۶: دانکارک، کپنهاگ _ توسط فدراسیون جامعه علوم اعصاب اروپا (Federation of European Neuroscience Society)
  • سال ۲۰۱۷: آمریکا، واشنگتن _ توسط انجمن روانشناسی آمریکا (The American Psychological Association)
  • سال ۲۰۱۸: آلمان، برلین

مسابقات دانش مغز در ایران

مسابقات بین المللی Brain Bee که به اختصار (IBB (International Brain Bee خوانده میشود، در ایران از سال ۱۳۹۳ و با نام مسابقات دانش مغز برگزار میشود که متولی برگزاری آن انجمن علوم اعصاب ایران و ستاد توسعه ی علوم شناختی ایران است.

تمام دانش آموزانی که در گروه سنی ۱۴ الی ۱۸ سال قرار دارند، میتوانند در این مسابقات شرکت کنند. مسابقات دانش مغز به صورت دو مرحله ای برگزار میشود که مرحله ی اول آن به زبان فارسی می باشد اما مرحله ی دوم به زبان انگلیسی است.

بر اساس سال های گذشته مرحله اول مسابقات دانش مغز در آذر ماه و مرحله ی دوم آن در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

منابع مرحله ی اول مسابقات دانش مغز کتاب حقایق مغز (Brain Facts) و کتاب دانش مغز (Neuroscience. Science of the Brain) میباشد و سوالات مرحله ی دوم آزمون Brain Bee طبق قوانین جهانی  از کتاب Essential Neuroscience می باشد.

کتاب حقایق مغز به درخواست انجمن جهانی علوم اعصاب به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. ترجمه ی کتاب حقایق مغز توسط دکتر عباس حق پرست، دکتر امیر رضوانی، دکتر حسین مظفری، دکتر علی شهبازی و خانم شهرناز پارسانیا صورت گرفته است و فایل PDF آن به صورت رایگان آن برای دانلود در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

اما کتاب دانش مغز به صورت چاپی موجود می باشد و باید آن را خریداری نمود.

کسب مقام چهارم در مسابقات دانش مغز توسط مهسا آرمان
کسب مقام چهارم در مسابقات جهانی دانش مغز توسط مهسا آرمان

مسابقات دانش مغز سال ۲۰۱۸ در ایران

مرحله ی دوم مسابقات ملی دانش مغز در روز ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ در شهر تهران برگزار گردید که خانم مهسا آرمان توانسط مدال طلای کشوری را تصاحب کند و جواز حضور در رقابت بین المللی Brain Bee را کسب کند. این مسابقات از طرف انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه ی علوم و فناوری های شناختی، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و ۳۰ دانش آموز برگزیده ی مرحله ی اول مسابقه ی دانش مغز، در ۴ بخش کتبی، شفاهی، عملی و تشخیص بیماری به رقابت پرداختند.

در این دوره خانم مهسا آرمان برای حضور در مسابقات بین المللی به برلین آلمان اعزام شد و توانست مقام چهارم این مسابقات را کسب کند.

برای ثبت نام در کلاس‌ها و یا دریافت اطلاعات تکمیلی، میتوانید با شماره‌ی زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۲۷۰۶۲۴۹۳
مهندس ابراهیمیان، مدیر اجرایی

4.5/5 - (70 امتیاز)

 

ممکن است بپسندید

73 نظر
  1. رویا 6 سالپیش
    پاسخ

    سلام
    من و دوستام میخوایم برای مسابقه برین بی شرکت کنیم. چطوری باید ثبت نام کنیم؟
    این همون المپیاد علوم اعصاب هستش؟

    • محمدرضا ابراهیمیان 6 سالپیش
      پاسخ

      سلام دوست عزیز
      مرحله‌ی اول مسابقه دانش مغز در اواخر آبان یا اوایل آذر برگزار میشه. برای همین شما باید از الان به فکر آمادگی برای این مسابقه باشید.
      زمان دقیق ثبت نام هم معمولا در ماه مهر اعلام میشه.
      بله. این مسابقه رو به اسم المپیاد علوم اعصاب دانش آموزی، مسابقه دانش مغز و مسابقه برین بی هم میشناسن.

  2. حدیث 6 سالپیش
    پاسخ

    چقدر طول میکشه برای مسابقه دانش مغز آماده شد؟ کتاب حقایق مغز و دانش مغز کافیه خوندنش؟

    • محمدرضا ابراهیمیان 6 سالپیش
      پاسخ

      سلام
      مدت زمان لازم برای آمادگی به فاکتورهای مختلفی وابسته است. ولی اگر قصد شرکت در مسابقه دانش مغز رو دارید، پیشنهاد میکنم هر چه زودتر روند مطالعات منسجم رو آغاز کنید. مرحله ی اول مسابقات دانش مغز در اوایل آذر برگزار میشه و وقت زیادی نمونه.
      کتاب حقایق مغز و دانش مغز دو منبع مهم مسابقات برین بی هستند و درک دقیقشون پیش نیاز موفقیت در مرحله ی اول مسابقات است.

  3. فرشاد 6 سالپیش
    پاسخ

    دوازدهمی ها نمیتونن شرکت کنن؟

    • محمدرضا ابراهیمیان 6 سالپیش
      پاسخ

      سلام دوست عزیز
      مسابقه‌ی دانش مغز برای دانش‌آموزان در رنج سنی ۱۴ الی ۱۸ سال است. بنابراین دانش‌آموزان سال دوزادهمی هم میتونند در این مسابقه شرکت کنند

  4. جواد 6 سالپیش
    پاسخ

    سلام من پشت کنکوری هستم وتازه هجده سالم شده (۷۹)میخواستم ببینم میتونم در مسابقه امسال شرکت کنم یانه
    ممنون

  5. عماد 6 سالپیش
    پاسخ

    سلام . ثبت نام اینترنتی هست ؟ کتاب ها رو از کجا بخریم و اینکه من یک ماه دیگه نوزده ساله میشم، پیش دانشگاهی هستم میتونم شرکت کنم ؟؟

  6. ملیسا 6 سالپیش
    پاسخ

    سلام میخوام ببینم مرحله اول چگونه برگزار میشه ؟
    هزینه ثبت نام حدودا چقدر و زمان ثبت نام معلوم شده ؟

    • محمدرضا ابراهیمیان 6 سالپیش
      پاسخ

      سلام دوست من

      مرحله ی اول مسابقه دانش مغز حدودا در اواسط آذرماه برگزار میشه و به صورت سوالات تستی هستش.
      زمان ثبت نام هم در اواسط مهرماه اعلام میشه.
      برای اطلاع از کلاس های آموزشی مسابقه دانش مغز، میتونید با شماره ی زیر تماس بگیرید:
      ۰۹۱۲۷۰۶۲۴۹۳

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      متقاضی محترم شرکت در دوره آمادگی مسابقات دانش مغز

      با سلام
      با توجه به اظهار علاقه مندی قبلی شما جهت شرکت در این دوره به استحضار می رساند ظرفیت این دوره در حال تکمیل بوده و امروز آخرین مهلت ثبت نام می باشد. در صورت تمایل به شرکت در این دوره، لطفا هر چه سریعتر ثبت نام خود را نهایی بفرمایید.

      با احترام
      گروه نوروسافاری

  7. نرگس 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام. من دوازدهمم. با توجه به اینکه فقط یک ماه ب مسابقه مونده ومنم هیچ کلاسی نرفتم و مطالعه ای نداشتم، میتونم توی ی ماه جمعش کنم؟ با توجه ب رقبا، امیدی هست؟

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      متقاضی محترم شرکت در دوره آمادگی مسابقات دانش مغز

      با سلام
      با توجه به اظهار علاقه مندی قبلی شما جهت شرکت در این دوره به استحضار می رساند ظرفیت این دوره در حال تکمیل بوده و امروز آخرین مهلت ثبت نام می باشد. در صورت تمایل به شرکت در این دوره، لطفا هر چه سریعتر ثبت نام خود را نهایی بفرمایید.

      با احترام
      گروه نوروسافاری

  8. نرگس 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام. من دوازدهمم. با توجه به اینکه فقط یک ماه ب مسابقه مونده ومنم هیچ کلاسی نرفتم و مطالعه ای نداشتم، میتونم توی ی ماه جمعش کنم؟ با توجه ب رقبا، امیدی هست؟ خواهش میکنم جواب بدین 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    • demomonster 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام
      بله میتونین در کلاسهای فشرده ما شرکت کنین که الان در حال برگزاری هست.

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      متقاضی محترم شرکت در دوره آمادگی مسابقات دانش مغز

      با سلام
      با توجه به اظهار علاقه مندی قبلی شما جهت شرکت در این دوره به استحضار می رساند ظرفیت این دوره در حال تکمیل بوده و امروز آخرین مهلت ثبت نام می باشد. در صورت تمایل به شرکت در این دوره، لطفا هر چه سریعتر ثبت نام خود را نهایی بفرمایید.

      با احترام
      گروه نوروسافاری

  9. فاطمه 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام… ببخشید هنوز کلاس هست
    اگر هنوز برگزار میشه هزینه چقدر باید پرداخت کرد؟

  10. فاطمه 5 سالپیش
    پاسخ

    سلامr[cOb䊩^(We0$ȟ>rGV”S_םa4 ѨSݭ$=۹$B :2t. N}B-xC=͕ɹ*K(BEqtPW1g:f

  11. فاطمه 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام…ببخشید هزینه ی کلاس ها چقدره ؟
    بعدش هنوز هست

    • demomonster 5 سالپیش
      پاسخ

      با سلام
      بله هنوز امکان ثبت نام هست.
      جهت اطلاع از هزینه و سابر جزییات به ای میل موسسه نوروسافاری به آدرس info@neurosafari.com مکاتبه فرمایید.

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      متقاضی محترم شرکت در دوره آمادگی مسابقات دانش مغز

      با سلام
      با توجه به اظهار علاقه مندی قبلی شما جهت شرکت در این دوره به استحضار می رساند ظرفیت این دوره در حال تکمیل بوده و امروز آخرین مهلت ثبت نام می باشد. در صورت تمایل به شرکت در این دوره، لطفا هر چه سریعتر ثبت نام خود را نهایی بفرمایید.

      با احترام
      گروه نوروسافاری

  12. پارمیدا 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام من کلاس هشتم هستم میتونم در این مسابقه شرکت کنم

    • demomonster 5 سالپیش
      پاسخ

      بله میتونین

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      متقاضی محترم شرکت در دوره آمادگی مسابقات دانش مغز

      با سلام
      با توجه به اظهار علاقه مندی قبلی شما جهت شرکت در این دوره به استحضار می رساند ظرفیت این دوره در حال تکمیل بوده و امروز آخرین مهلت ثبت نام می باشد. در صورت تمایل به شرکت در این دوره، لطفا هر چه سریعتر ثبت نام خود را نهایی بفرمایید.

      با احترام
      گروه نوروسافاری

  13. پارمیدا 5 سالپیش
    پاسخ

    و اینکه میتونن درکلاس ها شرکت کنم

    • demomonster 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام

      بله جهت ثبت نام به ای میل info@brainbee.ir ای میل بزنین.

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      متقاضی محترم شرکت در دوره آمادگی مسابقات دانش مغز

      با سلام
      با توجه به اظهار علاقه مندی قبلی شما جهت شرکت در این دوره به استحضار می رساند ظرفیت این دوره در حال تکمیل بوده و امروز آخرین مهلت ثبت نام می باشد. در صورت تمایل به شرکت در این دوره، لطفا هر چه سریعتر ثبت نام خود را نهایی بفرمایید.

      با احترام
      گروه نوروسافاری

  14. NAZANIN 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام
    ببخشید منبع امتحانات هر سال از دو کتاب دانش مغز و حقایق مغز هست یا هرسال تغییر میکنه؟

    • demomonster 5 سالپیش
      پاسخ

      بل همون هست البته در مرحله بعد منبع عوض میشه

  15. Maedeh 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام
    ی راهنمایی میخواستم ازتون…
    من برای مسابقه دانش مغز ثبت نام کردم ولی چون مدرسه دیر اطلاع داده تازه شروع کردم امکانش هست با توجه به زمان کمی که مونده بتونم نتیجه خوبی بگیرم؟
    و اینکه من ادرس محل برگزاری ازمون و کلاسهای فشرده(تهران)و هزینه ی کلاسهای فشرده رو نمیدونم…
    ممکنه راهنمایی کنید

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام
      بله به یاری خدا و کمک تیم ما امکانش هست. در صورت تمایل به شرکت در دوره فشرده ما به info@brainbee.ir ای میل بزنین همکاران راهنمایی می کنند.

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      متقاضی محترم شرکت در دوره آمادگی مسابقات دانش مغز

      با سلام
      با توجه به اظهار علاقه مندی قبلی شما جهت شرکت در این دوره به استحضار می رساند ظرفیت این دوره در حال تکمیل بوده و امروز آخرین مهلت ثبت نام می باشد. در صورت تمایل به شرکت در این دوره، لطفا هر چه سریعتر ثبت نام خود را نهایی بفرمایید.

      با احترام
      گروه نوروسافاری

  16. yalda 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام. ببخشید مکان برگزاری آزمون مرحله اول کجاست؟

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام از طریق سامانه ای که ثبت نام فرمودید پیگیری بفرمایید همکاران راهنمایی می کنند.

  17. BG 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام
    میخواستم بدونم مرحله اول کجا برگزار میشه * شیراز

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      از طریق وبسایت ثبت نامی پییگیری کنین.

  18. Parnian 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام . میانگین تعداد پاسخ های درست در مرحله اول برای راهیابی به مرحله دوم تقریبا چقدره

  19. Parnian 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام . میانگین تعداد پاسخ های درست در مرحله اول برای راهیابی به مرحله بعد چقدر. باید باشه

  20. مسعود 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام ببخشید پسر من از آزمون جا مونده آیا امکانی هست که در نوبت دیگه ای یا در شهر دیگه ای بجز شهر خودمون آزمون بده

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      همزمان هست امکانش نیست

  21. man 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام سال پیش آقای غفاری چند درصد زده بودن مرحله ی اولشون رو؟ و آیا واقعا پیش بینی تون ۶۰-۷۰ درصد هست؟ میشه یا آماری از سال پیش بدید لطفا؟مثلا نفر اخر قبولی و اول چند درصد تفواوت داشتند و درصداشون چه قدر بود؟

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام امار دقیق رو نداریم

  22. Mohammad 5 سالپیش
    پاسخ

    ببخشید،می خواستم بدونم طلا گرفتن در braibee هم معافیت کنکور و سربازی رو به همراه داره؟

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      نه فعلا

    • ادمین 5 سالپیش
      پاسخ

      نه فعلا در شرایط سازمان سنجش

  23. الهام 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام مرحله سومی که جهانی هست
    چند نفر از ایران می‌تونه بره
    فقط یک نفره؟؟؟؟

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      بله

  24. آنیتا--- 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام این مسابقه آیا امتیازی محسوب میشه که بخوام تو خارج درس بخونم ؟؟؟

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام بله در صورتی که جزو نفرات برتر باشین رزومه محسوب میشه و در صورت داشتن مقام جهانی کمک بیشتری خواهد کرد. در صورت علاقه مندی زودتر ثبت نام بفرمایید. ظرفیت در حال پر شدن است.

  25. الهام 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام این مسابقه آیا امتیازی محسوب میشه که بخوام تو خارج درس بخونم ؟؟؟

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام بله در صورتی که جزو نفرات برتر باشین رزومه محسوب میشه و در صورت داشتن مقام جهانی کمک بیشتری خواهد کرد. در صورت علاقه مندی زودتر ثبت نام بفرمایید. ظرفیت در حال پر شدن است.

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام بله در صورتی که جزو نفرات برتر باشین رزومه محسوب میشه و در صورت داشتن مقام جهانی کمک بیشتری خواهد کرد.زودتر ثبت نام بفرمایید. ظرفیت در حال پر شدن است.

  26. Saba 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام خسته نباشید .
    من متقاضی شرکت در دوره جدید مسابقات هستم .
    محل زندگیم شهرستان کاشانه و میخوام بدونم کلاسی توی کاشان دارین که بتونم ثبت نام کنم ؟

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      سایت رودنبال کنین به زودی کلاسهای آنلاین اعلام میشه.

  27. Saba 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام خسته نباشید .
    من متقاضی شرکت در دوره جدید مسابقات هستم .
    محل زندگیم شهرستان کاشانه و میخوام بدونم کلاسی توی کاشان دارین که بتونم ثبت نام کنم ؟
    باتشکر

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام

      برای شهرستانها کلاس آنلاین خواهیم داشت.

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      متقاضی محترم شرکت در دوره هفتم برین بی

      با سلام
      با توجه به اظهار علاقه مندی قبلی شما جهت شرکت در این دوره به استحضار می رساند ظرفیت این دوره در حال تکمیل بوده و امروز آخرین مهلت ثبت نام می باشد. در صورت تمایل به شرکت در این دوره، لطفا هر چه سریعتر ثبت نام خود را نهایی بفرمایید.

      با احترام
      گروه نوروسافاری
      موسسه آینده مغز

  28. محمد 5 سالپیش
    پاسخ

    سلام . تو همه شهرستان ها آزمون مرحله اول برگزار میشه ؟ یا فقط تهران ؟ و اینکه شهرستان ها انلاین آزمون میدن یا حضوری تو شهرشون ؟ * زاهدان

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام در بیشتر شهرهای بزرگ هست. به صورت حضوری هست فقط. نوی زاهدان برگزار میشه. شهرهای کوچکتر رو از آموزش پرورش استان بپرسین.

  29. mm 5 سالپیش
    پاسخ

    با سلام خسته نباشید برای مرحله دوم میشه از کتاب جایگزین استفاده کرد چون زبان انگلیسی این کتاب سطح بسیار بالایی از زبان نیاز داره و کار یک یا دوماه نیست شاید چند سال اموختن زبانش طول بکشه و نمیشه به خاطر زبان بعضی از افراد با استعداد محروم شن.
    لطفاً پاسخگو باشید

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      میتونیم اگه تعداد کافی بود اون کتاب رو براتون با تمتم جزییات تدریس کنم

  30. علی عادل 5 سالپیش
    پاسخ

    واقعا این المپیاد خیلی خوبیه و من علاقه زیادی دارم ولی چرا اطلاع رسانی نمی کنید که ما چن سال بزاش بخونیم و قبول بشیم ب ویژه ما که در یک نقطه دور از پایتخت هستیم

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      سلام. شروع کنین ایشالا موفق میشین. منابع رو بخونین و در آموزشهای ما شرکت کنین.

  31. mah 5 سالپیش
    پاسخ

    با سلام
    برای مطالعه کامل منابع مرحله اول چقدر زمان نیاز هست و از الان میشه شروع کرد و قبول شد؟
    و برای مرحله دوم باید زبان انگلیسی در چه سطحی باشه؟

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 5 سالپیش
      پاسخ

      بله میشه از الان. مدتش بستگی به توان و اطلاعات قبلی خودتون داره. در سطح خوب یا عالی.

  32. AA 4 سالپیش
    پاسخ

    ببخشید سوالم این بود که مرحله اول هم شامل اون ۵ تا شاخه(شفاهی،تشخیص بیماری،نوشتاری و…)میشه یا فقط مرحله سومه که اینجوریه؟

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 4 سالپیش
      پاسخ

      مرحله اول فقط کتبی هست و مرحله دوم و سوم هست که شفاهی هم دارد.

  33. p 4 سالپیش
    پاسخ

    سلام من یک سوال داشتم اینکه من نتونستم توی کلاسهای اموزشی تابستون شرکت کنم دیگ کلاس اموزشی برای این دوره جدید مسابقه نمیزارن؟
    بعد من کلاس نهم هستم میتونم بخونم یعنی در سطح من هست ؟
    اگر از الان شروع به خوندن کنم خیلی دیره؟

  34. ظهر آنلاین 4 سالپیش
    پاسخ

    […] آنجایی که تسلط بر ساختار و اجزای نورون برای شرکت در مسابقات دانش مغز امری مهم و غیرقابل اجتناب است، تیم BrainBee.ir سعی دارد در […]

  35. رحیمی 4 سالپیش
    پاسخ

    سلام ببخشید اگر یک نفر مقام خیلی خوبی در جهان بیاره ممکنه از مدارس خارج از کشور براش دعوت نامه بیاد ؟

    • دکتر میر شهرام صفری | Dr. Mir-Shahram Safari 4 سالپیش
      پاسخ

      نه

  36. .... 2 سالپیش
    پاسخ

    سلام
    من به این مسائل خیلی علاقه دارم ولی متاسفانه به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارم به نظرتون مشکلی پیش میاد شرکت کنم؟؟

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.